بررسی کنسول پلی استیشن fat، slim و پرو

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
12:29
دو شنبه 1 ارديبهشت 1399

پلی استیتشن ۴ موسوم به فت

ps4-fat

اولین مدل از پلی استیشن ۴ است که سال ۲۰۱۳ عرضه شد. اولین سری از این مدل با کد ۱۰ شناخته می شد که درصدی از آن ها با مشکلات متعددی چون صدای زیاد فن و خرابی پورت HDMI مواجه بودند، به همین علت پس از مدت کوتاهی، سری ۱۱ با تغییرات اندکی در سخت افزار چون تعویض مادربورد و کاهش وزن و تغغیر فن خنک کننده، جایگزین قبلی شد.

آخرین سری از این مدل کد ۱۲ بود که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد. سونی برای اولین بار در این سری تصمیم گرفت تا پوشش روی کنسول را از براق به مات تغییر دهد و همچنین ترجیح داد این بار از دکمه های برجسته پاور و ایجکت(خروج دیسک) به جای دکمه های لمسی قبلی استفاده کند.

پلی استیشن ۴ سری ۱۲ همچنین در دو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه شد. ساخت این مدل نیز پس از عرضه مدل اسلیم، به پایان رسید.

پلی استیشن ۴ فت به درد چه کسانی می خورد؟

با توجه به اینکه ساخت آخرین مدل از این سری در سال ۲۰۱۵ متوقف شد، پیدا کردن PS4 فت آکبند و نو در بازار تقریبا غیرممکن است و خرید و فروش محدود به نمونه های دست دوم و کارکرده می رسدو بنابراین اگر حساسیتی به نو بودن کنسول خود ندارید، یا نمی خواهید هزینه ی زیادی بابت سخت افزار بازی خود پرداخت کنید؛ و تلویزیون ۴K ندارید، PS4 فت می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد. در هنگام خرید این کنسول، به شماره مدل آن حتما توجه کنید. بهتر است که کنسول مورد نظر از سری ۱۲ و یا ۱۱ باشد. شماره مدل کنسول روی جعبه کنسول و به صورت مجموعه ای از حروف و عدد به شکل CHU-XXXX نوشته شده است که دو عدد اول نشان دهنده سری ساخت کنسول هستند و دو عدد بعدی مربوط به ریجن آن می شوند.

پلی استیشن ۴ اسلیم

ps4slim

 

این مدل از کنسول پلی استیشن ۴، در اواخر شهریورماه سال ۹۵ عرضه شد. پس از آن، ساخت کنسول های فت دیگر به پایان رسید و سونی اسلیم را با قیمتی یکسان جایگزین آن کرد. بزرگترین و اصلی ترین تفاوت میان اسلیم با کنسول های قبلی، به ظاهر این دستگاه بر می گردد. مدل اسلیم در مقایسه با فت، ۴۰ درصد کوچک تر شده، ظاهر کلی تغییر یافته و پوشش روی کنسول به صورت تمام مات است. در بخش سخت افزار، تفاوتی در اجرای بازی ها بین دو مدل دیده نمی شود و هر دو کنسول از مشخصات سخت افزاری مشابهی بهره می برند اما اسلیم برتری های دیگری نسبت به مدل های قبلی دارد که آن را به کنسول بهتری تبدیل می کند. مدل اسلیم این بار از شبکه های وای فای ۵ گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می کند در حالی که پشتیبانی مدل قبلی به ۲.۴ گیگاهرتز محدود می شد. در نتیجه، از آن جایی که فرکانس ۵ گیگاهرتزی سرعت بارگزاری داده ها در فواصل کوتاه را سریع تر می کند، سرعت آپلود و دانلود شما در مدل اسلیم بیشتر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که این برتری در کشور ما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت، چندان مشهود و قابل لمس نیست.

برتری دیگر پلی استیشن ۴ اسلیم، مصرف برق و صدای فن کمتر است. اسلیم گرمای کمتری تولید می کند و به دلیل مصرف پایین تر آن، صدای کمتری ایجاد می شود. با استناد به آزمون هایی که سایت یوروگیمر (Eurogamer) انجام داده، مدل اسلیم ۵۲ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. پلی استیشن ۴ اسلیم در هر دو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می شود.

پلی استیشن ۴ اسلیم به درد چه کسانی می خورد؟

اگر تلویزیون یا نمایشگری با قابلیت اجرای تصاویر با وضوح تصویر ۴K در اختیار ندارید، پلی استیشن ۴ اسلیم بهترین مدل برای شما است. تمام مزایای اشاره شده، اسلیم را به گزینه ای معقول تری نسبت به مدل فت تبدیل می کنند. همچنین بر خلاف سری های قبلی، اسلیم همچنان روی خط تولید قرار دارد و کنسول های موجود در فروشگاه های کشور همگی نو و آکبند هستند. اگر هم به دنبال کنسول دست دوم باشید، بدون شک کسانی را پیدا خواهید کرد که بخواهند کنسول اسلیم خود را بفروشند اما به طبع آن، قیمت مدل های دست دوم اسلیم بیشتر از فت است.

ویژگی جذاب دیگر اسلیم ، وجود باندل های مختلفی از آن است. باندل ها، مدل های مخصوصی از کنسول هستند که همراه با یک بازی و گاهی در شکلی متفاوت در تعدادی محدود عرضه می شوند.

پلی استیشن ۴ پرو

ps4-pro

 

سونی در ساخت پلی استیشن پرو، از همان زبان طراحی اسلیم استفاده کرده، این کنسول جدید نیز پوششی مات دارد با این تفاوت که اندازه عمودی کلی دستگاه افزایش یافته است.

این افزایش حجم، بهایی است که چشم بادامی ها برای بهبود سخت افزار پرو پرداخته اند. این کنسول جدید از پردازنده گرافیکی بر پایه Radeon با قدرت ۴.۲ ترافلاپس استفاده می کند که پیشرفتی بزرگ نسبت به پردازنده ۱.۸۴ ترافلاپسی مدل های اسلیم و فت است. سونی ادعا می کند که سرعت کلاک پلی استیشن ۴ در این مدل بیشتر شده اما به طرز عجیبی پرو همچنان از همان رم ۸ گیگابایتی GDDR5 قبلی بهره می برد. ظرفیت حافظه کنسول نیز تنها به مدل های ۱ ترابایتی محدود می شود.

بازی های این کنسول کاملا با مدل های دیگر پلی استیشن ۴ مشترک است، پس علت این افزایش قدرت چیست؟ پاسخ ساده است، اجرای بازی ها و محتویات ویدیویی با رزولوشن ۴K و عملکرد بهتر هدست واقعیت مجازی.

پلی استیشن ۴ پرو به دو صورت می تواند خروجی با وضوح۴K رادر اختیار استفاده کنندگان قرار دهد:

۱. خود بازی در چنین سطح از رزولوشن رندر و اجرا شود

۲. کنسول، بازی هایی را که در وضوح تصویر پایین تری اجرا می شوند، ارتقا داده و به ۴K برساند.

بیشتر عناوین ساخته شده، عملکرد بصری بهتری روی کنسول پرو دارند، هر چند که در ابتدای عرضه این کنسول، بیشتر بازی ها با مشکلات متعددی روی پرو دست و پنجه نرم می کردند.


تعداد بازدید از این مطلب: 21199
بازدید : 21199

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر